DigiBiebLab

Ga je mee op expeditie naar de toekomst?

Gaat jouw hart sneller kloppen van innovatie en nieuwe technieken? Kom dan naar het DigiBiebLab. Hier valt van alles te leren, doen en ontdekken. Je ontdekt hier de wereld en mogelijkheden van de toekomst. Maak kennis met  een lasersnijder, 3D printers, vinylplotter, robots en een greenscreen.

Thuis aan de slag met het DigiBiebLab: Online Tutorials voor kinderen

Tijdens de corona periode hebben onze DigiBieblab techneuten niet stil gezeten. Ontdek hier de Online Tutorials voor thuis.

Ontdek de online tutorials van het DigiBiebLab

Onze DigiBiebLab techneuten vinden het maar niks om stil te zitten...

Maak je eigen animatiefilm met stop motion

Deel je het resultaat met ons via Facebook? We zijn erg benieuwd!

Maak je eigen 3D ontwerp met Tinkercad

Gooi jij je ontwerp skills in de strijd? Maak je eigen 3D ontwerp voor een 3D printer!

Leer (stickers) ontwerpen met vectr.com

In deze aflevering leer je ontwerpen met vectr.com. Je ontwerpen kun je bijvoorbeeld als sticker laten printen.

Leer programmeren met Scratch en maak je eigen muziekband

Voor jonge creatieveling, gek op computers én muziek!

Minecraft Challenge: bouw een catellum!

Ben jij gek op Minecraft? Dan heeft de bibliotheek een prachtige uitdaging voor jou: BiebBouwers, de Minecraftchallenge van de bibliotheek.

Bekijk de bijbehorende lesbrief

Maak je eigen Augmented Reality (AR) beleving

Ontdek de wereld van AI vanuit huis!

Podcast Battle

Doe mee met de Podcast battle en maak kans op mooie prijzen.

Het DigiBiebLab wordt mede mogelijk gemaakt door Van Mossel Volkswagen

Vrijwilligers gezocht

Vind jij het leuk om kinderen en volwassenen te begeleiden bij het ontdekken van deze nieuwe technieken of een steentje bij te dragen aan het bedienen en/of onderhouden van de apparatuur? Word dan vrijwilliger bij het DigiBiebLab.