Hulp bij belastingaangifte

Waarvoor kun je in de Bibliotheek terecht?

Hulp in de Bibliotheek

Vanaf 1 maart kun je digitaal belastingaangifte doen over 2023. Samen met Cordaad Welzijn bieden we praktische hulp bij het digitaal aangifte doen. Op verschillende momenten in maart en april zijn er spreekuren in Bergeijk, Bladel, Cranendonck, Eersel en Valkenswaard.

Faciliteiten Bibliotheek

Gebruik maken van computer

Je doet zelf je aangifte, maar je beschikt niet over een computer of printer. Je kunt hiervoor gebruik maken van de computer en printer in Bergeijk, Bladel, Budel, Eersel, Oirschot, Reusel of Valkenswaard. Dit kan alleen op afspraak! In een vastgesteld tijdvak kun je dan de Bibliotheek bezoeken en de computer en/of printer gebruiken.

Afspraak maken?
Stuur een email naar de betreffende vestiging
of bel naar 085 77 33 210.

Je doet zelf je aangifte

Bibliotheekmedewerkers kunnen algemene hulp verlenen bij problemen, bijvoorbeeld als de computer niet goed werkt of als het printen niet lukt. Medewerkers van de bibliotheek beantwoorden geen inhoudelijke vragen over belastingaangifte en toeslagen. En zij vullen geen aangiften in en vragen geen toeslagen aan.

Heb je hulp nodig bij het invullen van je belastingaangifte?

Belastingdienst

De Belastingdienst heeft veel handige informatie op deze website staan.

De Belastingdienst biedt hiernaast ook hulp met een belastingconsulent. Hiervoor moet je een afspraak maken via de BelastingTelefoon (0800-0543), bereikbaar maandag t/m donderdag van 08.00 tot 20.00 uur en vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

FNV Belastingservice

FNV-leden krijgen hulp bij het invullen via de FNV Belastingservice. Een afspraak maken kan online via deze website.

Belastingvoordelen voor mensen met een ziekte of beperking

Meerkosten.nl geeft informatie en praktische tips over de aftrek via de aangifte inkomstenbelasting, maar ook over andere belastingvoordelen zoals de jonggehandicaptenkorting, de extra startersaftrek voor ondernemers met een arbeidshandicap, de aftrek van premies voor lijfrentes voor een gehandicapt (klein)kind en nog veel meer.

Cordaad/Welzijn (lokale hulp)

Cordaad/Welzijn biedt ondersteuning bij het invullen van formulieren. Samen met een vrijwilliger van Wel! vul je jouw formulieren in, is er de mogelijkheid om een overzicht van jouw financiële situatie te maken en kun je informatie krijgen over regelingen en voorzieningen die voor jou van belang kunnen zijn (bijvoorbeeld kwijtschelding belastingen, huur- en/of zorgtoeslag, subsidies etc.). Samen met de vrijwilliger leer je je administratie (weer) zelfstandig te doen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen Cordaad/Welzijn via telefoonnummer 06 - 40 99 15 42 of emailadres: TA@welzijndekempen.nl.

Lokale organisaties en bonden

Daarnaast zijn er diverse maatschappelijke organisaties in onze gemeenten die gratis of tegen een kleine vergoeding hulp bieden aan bepaalde doelgroepen. Tevens kun je via de ouderbonden in veel gevallen terecht voor de belastingaangifte. Op deze pagina bieden wij een overzicht per gemeente.

Hulp bij particuliere belastingaangifte in de gemeenten Bergeijk, Bladel, Cranendonck, Eersel, Oirschot, Reusel-De Mierden en Valkenswaard.

De Bibliotheek helpt

Bibliotheek De Kempen biedt diverse cursussen om zelf beter te leren omgaan met computers en internet (Klik&Tik) en het regelen van je overheidszaken (Digisterker). Kijk hier voor meer informatie.

Wil je reageren of heb je aanvullingen op dit overzicht van hulp bij particuliere belastingaangifte?

Stuur dan een e-mail naar info@bibliotheekdekempen.nl