Corona

Corona Maatregelen: Nederland gaat weer open!

Ook in de Bibliotheek nemen we vanaf vrijdag 25 februari afscheid van de laatste coronamaatregelen.

Je hebt geen QR-code nodig om ons te bezoeken en een mondkapje dragen is niet meer verplicht. Anderhalve meter afstand houden is ook niet meer verplicht. We vragen je rekening te houden met medebezoekers en onze collega's en vrijwilligers. Daarom vragen we je thuis te blijven bij klachten en te reserveren wanneer je een activiteit wilt bezoeken. Verzoekt iemand je om afstand te houden? Respecteer dan deze wens.

Hulp bij CoronaCheck-app en Corona afspraken maken

Je kunt bij de Bibliotheek terecht voor gratis hulp bij het maken van een (booster)prik afspraak of een test afspraak. Ook helpen we bij vragen over de CoronaCheck-app of het verkrijgen van het coronatoegangsbewijs. Op onze website staat veel informatie.

Kom je er niet uit? Kom langs of bel ons om een afspraak te maken. De hulp is gratis. Ook als je geen lid bent. Neem je identiteitskaart mee en zorg dat je in kunt loggen met Digi-D. Vind je dat lastig of kan je dat nog niet? Ook daar kunnen we je bij helpen.

Vandaag open

Alle vestigingen zijn vandaag gesloten.

Lenen en Lezen

Boeken lenen

Je bent welkom om boeken te lenen en terug te brengen. De inleverdatum van alle materialen is verlengd t/m maandag 17 januari. Als je je er niet prettig bij voelt om langs te komen, is dat niet nodig.

We proberen het aantal mensen in de Bibliotheek zo beperkt mogelijk te houden. Maak vooral ook gebruik van de mogelijkheid om boeken gratis te reserveren.

Lees de uitleg over online reserveren

Bekijk de video over reserveren via de website

Bekijk de video over reserveren via de eBieb app

De Online Biblliotheek

Genieten van verhalen vanuit huis? Dat kan met de Online Bibliotheek. Met je Bibliotheekabonnement kun je duizenden e-books en luisterboeken lenen, gewoon vanuit thuis op je tablet, e-reader of telefoon.

Neem ook eens een kijkje in de gratis TijdschriftenBieb-app, hier vind je verschillende online tijdschriften.

Meer informatie over e-books en luisterboeken

Ontdek de Tijdschriftenbieb-App

Ontdek onze tips voor thuis

Heb je vragen over de corona maatregelen?

We helpen je uiteraard graag verder. Je kunt ons bereiken via info@bibliotheekdekempen.nl of via 085 77 33 200.

Blijf gezond en let goed op elkaar!