Belastingaangifte Oirschot

Hulp bij belastingaangifte in Oirschot

Hulp van KBO Oirschot

Ook dit jaar bestaat weer de mogelijkheid, om het aangiftebiljet inkomstenbelasting over het jaar 2023 te laten verzorgen door de belastinginvullers van KBO-Oirschot en van Beers Vitaal. Zij beoordelen dan tevens of aanspraak bestaat op huur- en/of zorgtoeslag.

Als u geen aangiftebrief hebt ontvangen kan het toch lonend zijn om te laten beoordelen of u aanspraak kunt maken op belastingteruggaaf, een tegemoetkoming in de specifieke zorgkosten en of u eventueel in aanmerking komt voor huur- en/of zorgtoeslag.

Van deze dienstverlening kunnen gebruik maken, ouderen die AOW gerechtigd zijn in 2023, uit Oirschot, Spoordonk, De Beerzen en De Stille Wille, met een standaard aangifte inkomstenbelasting. Door de KBO belastinginvullers wordt voor fiscaal partners € 12,00 per adres berekend en voor een alleenstaande € 7,50.

U kunt zich uiterlijk tot en met dinsdag, 27 februari 2024, aanmelden bij: WIJzer Oirschot. Dit kan telefonisch op maandag- en dinsdagmorgen tussen 9.00-13.00 uur op 0499-335142.

Na uw aanmelding ontvangt u van WIJzer nader bericht over het vervolg van deze dienstverlening met daarbij tevens een formulier waaruit blijkt welke gegevens noodzakelijk zijn voor de belastinginvullers De belastinginvullers voor Oirschot en Spoordonk nemen contact met u op om een afspraak te maken over de afhandeling. De belastinginvullers voor De Beerzen en De Stille Wille houden zitting in Ontmoetingscentrum Ons Mevrouw te Middelbeers. In het bericht van WIJzer wordt de datum en het tijdstip vermeld waarop u wordt verwacht.

Bibliotheek De Kempen biedt diverse cursussen om zelf beter te leren omgaan met internet (Klik&Tik) en het regelen van je overheidszaken (Digisterker). Ook kun je bij ons terecht voor andere vragen over de digitale overheid.Weet je even niet waar te beginnen? Kom langs bij een van onze vestigingen en wij helpen je verder.Wil je reageren of heb je aanvullingen op dit overzicht van hulp bij particuliere belastingaangifte? Stuur dan een e-mail naar info@bibliotheekdekempen.nl